Входите

Форумы

Вопросы и мнения об автомобилях

Спросите у специалиста

Техника

Модификации и тюнинг

Мототехника

Другие типы транспортных средств

Другие форумы

Автоспорт

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

ТЕМА: KATALÜSAATORI EEMALDAMINE ÜMBEREHITUSEGA

12:39 21.03.2017
rekkameees
katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
On keegi proovinud katalüsaatorist seaduslikul teel, auto ümberehitusega vabaneda? Tegemist vana, 90-date aastate alguse sõidukiga. Tean, et kui näiteks paned bensiinimootori asemele diisli, mida samale margile-mudelile paigaldatud, siis Maanteeameti esindaja sõnul vormistatakse pärast sõiduki ülevaatamist lihtsalt kütuseliigi vahetus, koos sellega kaob ka katalüsaator, sest konkreetset mudelit ei toodetudki uuema aja katalüsaatoriga diiselmootoriga. Aga kas "bensiin-kat" kütuseliigilt "bensiin" kütuseliigile üleminek on võimalik, kui sama marki-mudelit on toodetud ka ilma katalüsaatorita, kuid bensiinimootoriga? Isegi sama mootorit on tehasest autole paigaldatud katalüsaatoriga varustatuna ja ilma.
13:30 21.03.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Teie jaoks on Bensiin-kat märke kaotamine võimalik AINULT diiselmootori paigaldamisega. Vahetades diisli saate kaasa probleemid mis tähendab, et Teie auto mootor võib katkli minna kui ülevaatusel viiakse pöörded piirajasse. Samuti suureneb risk haigestuda vähkkasvajasse kuna vastavalt netist loetud infole oleks vähem vähiaigeid 6% võrra kui meie ei hingaks sisse diislitahma. Valikud on Teie.
13:39 21.03.2017
rekkameees
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Küsin siis nii, et kui soovin konkreetsele sõidukile paigaldada mõnd sellist bensiinimootorit, mida polegi katalüsaatoriga toodetud, siis kas seda lubatakse?
15:00 21.03.2017
Twin Diesel (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
15:38 21.03.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Autode mootoreid ei toodeta eraldi katalüsaatorite või lambdaandurite jaoks või lambdaanduritega või katalüsaatoritega. Tegelikkus käib vastupidi st. mootorile lisatakse erinevaid pihustitüüpe, muudetakse kütuse survet, paigaldatakse erinevaid katalüsaatoreid, muudetakse mootori juhtimise programme jne. Mootor aga jääb paljuski samaks. Jah ka mootori endaga on toimumas revolutsioonilised muudatused, näiteks on olemas uued tehnoloogiad kus vastavalt mootori koormusele muudetakse juhtbloki poolt mehanismi mille abil muutub silindris kolvikäigu ülemine surnud seis. Mootori vahetusega on keelatud minna heitmete puhtuse tasemega "alla". Tähendab, et kui Teie autol on tehase poolt tüübikinnituse järgi katalüsaator siis ükski reegel ei luba seda katalüsaatorit ära jätta. Mootori võite ju vahetada kui soovite kuid ikkagi bensiin-kat märkest lahti ei saa. Võite osta vana masina kus ei ole ette nähtud katalüsaatorit ja sellega siis edasi sõita lootuses, et kunagi ei tule saastemaksu.
08:01 22.03.2017
........ (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Mis sunnib inimesi sellise jamaga tegelema? Rahapuudus, et töökorras kat osta? Võta siis see kat, tee seest tühjaks, keevita alla tagasi ja kõik.
08:59 22.03.2017
n. (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
universaalne katalüsaator on ca 50€, vaevalt et ümberehituse registreerimine odavam on.
09:33 22.03.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
To ........
Katalüsaatori sisu võetakse välja diislitel kui ta on umbe läinud, samuti tehakse vahel ka diisli osakeste filtriga DPF ja nii mõnigi auto läbib ülevaatuse probleemideta kui ei ole märgatav keevitus. Kui torustik on enne ülevaatust tahmast korralikult puhtaks tuuritatud siis ilma tahma püüdjata saab normatiividele vastava mõõtmistulemuse kätte. Bensiinimootori puhul katalüsaatorist plaattina kihiga korundiumkärje eemaldamine ei aita sest vingugaasi % tõuseb.
09:54 22.03.2017
rekkameees
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Küsimus pole siinkohal rahas, vaid tegemist on niiöelda rahvarallikaga. Tahtsin lihtsalt teada, et kas pean põhjaks otsima sellise kere, mis tehasest ilma katalüsaatorita tulnud või saab sellest seaduslikul moel vabaneda.
10:00 22.03.2017
........ (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
10:06 22.03.2017
rekkameees
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Kaotab mõned hobujõud, mis samasuguse autoga, aga ilma katalüsaatorita kaasvõistlejal on olemas. 80-date lõpu ja 90-date algusaastate autosid tehti üldjuhul kaht varianti, katalüsaatoriga ja ilma. Erinevus võiski mõnel juhul olla ainult selle ühe püti olemasolu või puudumine põhja all. Mõnikord pani katalüsaatori alla alles maaletooja, seega tehas ei puutunudki asjasse, nagu näiteks nimetatud ajavahemiku Ladade puhul Soomes.
Olen kunagi Soomes elanud ja tean, et seal näiteks sai katalüsaatoriga autot ümber ehitada ilma katalüsaatorita versiooniks, kui konkreetsel margil-mudelil oli ümberehitatava auto esmaregistreerimise ajal olemas ka ilma katalüsaatorita versiooni tüübikinnitus.

Изменено 22.3.17 10:20.

10:28 22.03.2017
........ (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Aga kas poleks targem selles küsimuses suhelda maanteeametiga?
Või forsseerida mootorit või panna peale võimsam mootor kui sellel margile seda toodeti.
Asjakohane artikkel
http://www.w3.ee/openarticle.php?id=138237&lang=est
12:17 22.03.2017
Mahno3 (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Teeliikluses kontrollitakse katalüsaatori olemasolu ainult ülevaatusel. Ehk teisisõnu võid sa ta peale ülevaatust alt ära võtta ja asendada torujupiga kuni järgmise aastani, kus jälle näitamas on vaja käia. Tülikas aga tehtav.

Kuna aga tegemist on rahvarallikaga, siis loe oma ralliklassi tehnilist. Kas sul on lubatud väljalaset ümber teha? Kui ei, siis niikaua, kui tulemusi ei ole, ei köhi keegi. Kui kohtadele hakkad sõitma, siis ole valmis selleks, et kaasvõistlejad panevad kitse ja sind eemaldatakse peale võistlust, kuna auto ei vasta tehnilisele.
14:07 22.03.2017
rekkameees
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Ebaseaduslike "nippidega" olen väga hästi kursis, selle koha pealt nõu ei vaja. Tean, et katalüsaatori võib ainult ülevaatuse ajaks alla panna, selle võib kangiga tühjaks taguda, ülevaatajale võib pistist pakkuda (ja kohtu alla sattuda) jne. Mind huvitas just nimelt seadusekuulekas asjaajamine, aga sain teada, et kui just diislile üle ei lähe, siis on katalüsaator nii külge laulatatud, et sellest vabastab ainult surm.
14:51 22.03.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Tuleb meelde 20 aasta tagune, või rohkemgi, kiiruskatse võistlus mis viidi läbi lasnamäel ja üks rallikas "pandi katusele" ning diskvalifitseeriti kuna masinalt oli eemaldatud katalüsaator... Siis tolles võistlusklassis olid nn. tavamasinad. Ehk saate vastuseid oma küsimustele kui pöördute ala inimeste poole sest meil peaks olema vastav võistlussõidukite register ja organisatsioongi. Kui ma väga ei eksi siis nn. tänavasõidu rahvarallikaid kontrollitakse Pirni tn. ülevaatuspunktis.
15:36 22.03.2017
selgeltnägija valerka (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
äkki võtaks need puuduvad hobujõud kuidagi paremini kasutusele, alustaks sellest et viik mootori ideaalsesse olukorda, või viskaks mõned lisakilod pardalt maha, valikuid ju palju
18:41 22.03.2017
rekkameees
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
See on juba omaette teema, ma küsisin praegu katalüsaatori kohta. Seni on õnneks veel piisavalt katalüsaatorist vabasid keresid saada. Tahtsin lihtsalt teada, kas kere ja katalüsaatori seaduslik lahutamine on võimalik.
09:51 23.03.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Kere ja katalüsaator ei oma mingit suhet. Jah masina kere küljes on konksud, siis riputustripid ja siis tuleb heitgaasitorustik mille üks osa on ka katalüsaator. Katalüsaator omab kesta ehk korpust ja katalüsaatori korpuse ja katalüsaatori sisu omavaheline lahutamine on seaduslik kuna ükski seadus ei keela toodetel sisu välja võtmist. Küll aga ei ole kehtiva korraga kooskõlas kui sõiduki registreerimise tunnistusel on märge bensiin-kat ja autoomanik lahutab auto kerest katalüsaatori või katalüsaatori korpuse seest sisu masinal mida kasutatakse tavaliikluses. Kindlasti leiate romulast kere mis on katalüsaatorist vaba, selle kerega võite teha mida soovite, näiteks oma autolt tõsta sinna kõik agregaadid kuid vaadake, et saaksite tolle kere vin. koodi järgi dokumendi, mis teatab, et antud kere on ilma katalüsaatorita toodetud.
19:46 23.03.2017
rekkameees
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Aitäh, Mait Millert ja kõik teised, vastuste eest!
15:20 06.04.2017
indrek56
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
igaksjuhuks tuletan rahvarallitajale meelde, et sealne värskeim reeglistik reguleerib ka:
"2.1.4Väljalaskekollektor peab olema algne ja automudelile tootja poolt ette nähtud.
Lubatud on kasutada mittealgset summutit. Kui autole on tootja poolt ette nähtud
katalüsaator, on see nõutud ja peab olema töökorras. Alates 01.07.2002
esmaregistreeritud autol on katalüsaator kohustuslik."

Ehk siis see õpetus, et ainult TÜV ajaks katalüsaator alla, võib konkurentide pahatahtlikkuse korral lõppeda võistlustelt bännimisega.... :P
22:54 11.05.2017
Maidule (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Opelitel oli põlvkond, kus Kogu vahe oligi selles, et üks mootor oli tehtud arengumaade viletsa kütuse jaoks (kat ja lambda ei kannatanud seda jama), teine kvalteetse kütusega piirkonna jaoks. Koodid on siis 20NE ja C20NE ja neid on Opelil teisigi. Ka Mercedesel on sellised versioonid olemas ja ilmselt veel mõnel teisel Kui ma tõstan A Omegal või Vectral terve süsteemi ümber, kas siis ka ei tohi? Tegelikult on sellel ajul ümberkodeerimiseks ainult 2 kelemmi vaja teisiti ühendada ja kogu moos. See lausa juhendites ja tehaselegaalne.
00:28 12.05.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Mäletan neid rohelist värvi 40 Opelit mis olid ostetud politseile ja pärast seda kui autod olid romuks sõidetud, müüdi rahvale maha ja siis läks jamaks kuna nad olid arvele võetud katalüsaatoriga kuid tegelikkuses ei olnud miskit sellist olemaski aga sellest on möödas kole palju aastaid. Autode arvele võtmise temaatika ja süsteemide ümbertõstmised on tegelikult minust kauged ja pigem on põhjust teemat arendada Maanteeameti tehnoosakonnaga. Mina tehnoülevaatajana olen kohustatud vaatama, et Bensiin-Kat märget reg. tunnistusel omav auto oleks katalüsaatori ja lambdaga. On üksikuid juhtumeid kus on muudetud registriandmeid aga need on pigem erandid. Igasugused süsteemimuudatused ja aju ümberkodeerimised ei ole lubatud kui muutub võimsus AGA kes küll ülevaatusel oskaks seda tuvastada ... ega vist keegi.
00:15 17.05.2017
Viska tühjaks. (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Enda diislil kaalüsaatori sisu on ajapikku sumpast ise väljunud.

Hiljuti panin ka otsetoru vahele ning ÜV on tahmanäitaja 0.26 midagi ja seda 17 aastat vana auto kohta.
08:45 17.05.2017
Taimaalt (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Paljud autod on ilma katita. Ja paljudel on passis märge bensiin+kat. Osadel need katid tühjaks taotud ja ülevaatuse ajaks võetakse õhufilter ära ja timmitakse segu lahjaks ja näitajad vaat, et paremad kui katiga autodel.
See on tegelikult ebaaus kui samal aastal toodeti samad autod ja osadele on kat paigaldatud ja osadele ei ole. Naabrimehe autol ei ole passis kat. Aga minul on ja eemaldada ka seaduslikult ei tohiks. Tundub karistamisena?!. Mis Jumal see autotootja on, et kui tehases on paigaldatud siis surmani oled sellega laulatatud. Ei imesta miks osad ülevaatuse ajaks kruvivad kati alla ja peale ülevaatust kruvivad maha ja garaazi seinale naela otsa riputavad järgmist ülevaatust ootama :)
Võibolla üks skeem on veel. Paned diisli peale. Passis kaob märge kat. Siis paned uuesti sellise bensiinimootori mil pole ka olnudki kat. Ja saadki ehk sellise skeemitamisega sellest kat märkest passis vabaneda sest samal aastal toodeti ka samu autosid katita mootoritega!
08:59 17.05.2017
Taimaalt (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Oleneb kuidas maanteeametis jutule saad ja kas tutvusi on. Paber kannatab kõike. Ja korras diisel ei lähe maks pööretega katki. Aga ega need maks pöörded head ei ole kulunud mootorile mil garantiiaeg ka läbi. Sama võib bensumootoriga juhtuda, et läheb katki. Bensumootorid on tervisele ka kahjulikumad kui diislid sest bensiinis olev kantserogeenne aine nimega benseen tekitab inimestel vähktõbe. Kui on kartus, et mootor täistuuridel katki läheb sis ülevaatust saab teha ka poole tuuridega või natuke peale. Uuematel diislitel õnneks kohapeal ei saagi tuure põhja tallata. Mootoriaju keelab sellise ebamõistliku tegevuse. Arukas ülevaataja suhtub kliendi autosse heaperemehelikult ja tahmatesti ei tee ka vanemal masinal täistuuridel. Diisli näidud saab kenasti kätte ka poole tuuridega. Enne ülevaatust on mõistlik sõita peaaegu täistuuridel sest siis lendab see tahm välja sõiduaeg. Ülevaatuse aeg lendab siis ei saa õiget näitu.
14:26 17.05.2017
.................... (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Mine taimaale , seal on elevantide suunatuled , saba all katalüsaatorit pole näinud , ju siis ei nõuta . polegi vaja mingit mootorite mitmekordset ümbertõstmist. Kas enam lollimaks ei saa minna?
19:16 17.05.2017
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Mis puudutab seda, et uuematel masinatel (Euro 5 ja Euro 6) ei saa pöördeid üles viia siis selliste masinate jaoks peaks olema kasutusel II põlvkonna suitsususe mõõtja kus kasutusel laseri kiir. I põlvkonna mõõtjas (Euro 1 kuni Euro 4) on kasutusel valguskiir kus mõõdetakse valguse vähenemist suitsu keskkonnas ja võrreldakse seda puhta õhuga. Laseri puhul aga mõõdetakse laseri kiire hajumist ja mõõteriist on ulmeliselt täpne. Sellisel juhtumil on soovituslik suitsususe norm 100 korda väiksem so. 0,015 m–1 Kuna aga euroliidus käib ülevaatusreeglistik selle järgi, et ka maha jäänud riikides oleks võimalik ülevaatust korraldada siis antakse ette miinimumnõuded ja nii ongi, et täna on meil kasutusel Euro 5 ja Euro 6 puhul norm 1,5 m–1 vaatamata sellele, et ta peab olema 0,7. Ebakõlaga on tegemist tänu ministeeriumi vastavate ametnike saamatusega sest 0,7 oli teada norm juba aprillist 2014 aastal... Jah see uus norm läheb käiku hiljemalt 20 maist 2018 AGA miks, kas varem ei saanud kehtestada seda normatiivi? Nüüd oleme jobuametnike pärast jällegi olukorras kus reeglit ei tohi tagasiulatuvalt kasutada ja nii ongi, et osad Euro 5/6 masinad saavad normi 1,5 ja pärast 20.05.2018 arvele võetud Euro 5 masinad saavad normi 0,7 ... Juba täna käivad paljud heitgaaside normid mitte selle järgi milline on masina tehaseandmete järgi olev võimekus vaid selle järgi millal masin on arvele võetud ... Lihtsustatult selgitades, kui ostad auto 19 mai 2018 siis on suitsususe norm 1,5 ja kui ostad sama masina 20 mai 2018 on norm juba 0,7 ... Juriidiliselt korrektne aga ebaõiglane ja kuna tehnoülevaatus ongi puhas juriidiline toimetamine siis nii ta ka jääb seniks kui autode ülevaatust korraldavad bürokraadid.
23:33 02.12.2018
MikkPaidest (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Vana teema elluäratamiseks.

Sama lugu. Tahaks üht vägevat vanakooli mootorit aiste vahele, aga praegusel juhul on passis bensiin+kat sees ning hetkene mootor on tuksis ja parandamine mõttetu ja lootusetu. Olen nüüd mõelnud asendusmootori peale, mis siis tehasest ei kasuta lambda tarkust ega katti.

Kõlab täiesti ajuvaba ja nonsensina see, et nõutakse katti mootorilt, mis on 80ndate algusest ja millel pole lambdat. Mis valemiga siis bensiit+kat märkega auto peaks ÜV läbitud saama, kui see teoreetiline lambdanäit täitsa segast paneb.(KUHU ma selle lambda ühendan, kui POLE sellist valmidustki)
Isegi AUTODATA näitab suuremaid lubatud norme ning kui mootor juba algusest peale ei käi mingi kati nõuete järgi, siis kuidas see nüüd võimalik peaks olema.

Ning mis mõte sellel mootori ümberregistreerimisel siis üldse enam on, kui katt passist ära ei kao.
Surnud ring ütleks selle kohta. Täielik banaanivabariik.

09:49 03.12.2018
maaks
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Kui uus mootor vastab alltoodud nõuetele, siis registreerid MNT-s ümberehituse, kui aga ei vasta, siis ei ole sellise mootori paigaldus legaalne ja ülevaatuse mitteläbimine muutub ebaoluliseks :-)
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lis
a1.pdf#

Kood 701. Üldnõuded mootorile
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele mootorsõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist ning sellega ei muutu mootorsõiduki kategooria, on lubatud mootorsõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja massi erinevus 10 % valmistaja poolt ette nähtust.
10:10 03.12.2018
MikkPaidest (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Mootori enda saamine passi polegi mingi probleem. Mahult ja võimauselt praktiliselt sama. See viimane seadus käib selle kohta kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudeite variante. Minul praegu on tehasest see sama autotüüp selle mootorga tulnud, mida tahan passi saada. See selleks.

Aga asi nüüd selles, et hetkel on katiga bens passis, kuid see “uus” mootor on ilma lambda ja katita(jah, tehasest juba ei ole lambda valmidust kui sellist).
Kui siin öeldi, et ümbervormistamisega katti mingil juhul passist ära ei saa, siis võiks lugeda selle mootori utiiliks ning tema kautamise igaljuhul ebaseaduslikuks. Ülevaatusel öeldaks siis mulle lihtsalt, et sulpole lambdat, tõmba uttu? Midagi siin ei klapi.
21:16 03.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Mitte mootor ei ole katiga või lambdaanduriga vaid heitgaaside puhastus toimub katalüsaatori abil ja sissepritse doseerimisel on oluline lambda andurilt saadud signaal. Tähendab mootor ise ei oma siin mingitki rolli. Mootorit ei toodeta katalüsaatorile või lambdaandurile sobilikuna. Kui masin väljus tehasest siis tema keskkonnanäitajad olid sellised nagu nad seda siis olid ja täna, pärast samal autol teise mootori paigaldust ei tohi keskkonnanäitajad halvemaks muutuda st. sissepritse doseerimine peab olema jätkuvalt reguleeritud vastava juhtbloki (ECU) poolt ja peab jätkuvalt olema kasutusel lambdaandur mille infot kasutab juhtblokk ja heitgaaside järelpõletaja katalüsaator peab samuti alles olema.
21:34 03.12.2018
MikkPaidest (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Ma saan aru. Asi ju selles ongi. Doseerimine käikski endiselt ECU kaudu.

"peab jätkuvalt olema kasutusel lambdaandur mille infot kasutab juhtblokk ja heitgaaside järelpõletaja katalüsaator" - Mootoril pole lihtsalt seda lambdaandurit, mille kaudu infot ECUsse edastada. Ei saagi olla sellel tüübil. Ma võin ju selle kati sinna vahele suruda, aga kas sellest palju tolku on- vaevalt.
07:15 04.12.2018
jormajorma (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
see diislitahma ja vähkkasvaja seos on enam kui kahtalne.
09:23 04.12.2018
w (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
15:06 04.12.2018
MikkPaidest (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Ma ei saa aru, mille kohta või kelle pihta see video käib.

Sellel mootori EI KÄI lambda ei väljalaske toru külge ega EI KÄI ka pistik mootorijuhtmestikku. See mootor on oma juurtega pärit '70ndatest. Algusaasta 80ndate omad EI OLE LOODUD lambda anduriga koos käima. PUUDUB igasugune võimalus selleks.
Alles '80 teine pool tuli välja uuem variant, millel ringi tehtud süütesüsteem ning pritsungi juhtimine - vot seal on juba lambda tehasest külge poogitud nig ECU saab seda edukalt kasutada. Aga see ei ole enam täpselt see sama mootor.

Ikkagi hõljub minu arusaamatus õhus. Mootor, millel POLEGI ega EI SAAGI olema lambdat - kuidas saab jääda katt passi, kui sellel mootoril ei ole selleks täidetud tingimusi?? Ometigi pandi tehasest seda mootorit autole, millele soovin ka praegu seda teha.
15:50 04.12.2018
maaks
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Miks MikkPaidest karjub foorumis selle asemel, et seda teha kohalikus MNT büroos, kas veitc juhm? Peale nende ei saa Eestis mitte keegi sul seda katalüsaatori nõuet passist välja võtta.
16:15 04.12.2018
MikkPaidest (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Närvi ajab kui keegi suruma hakkab. Mtlesin, et siin kogenud tarkurid koos. Aga nagu netis ikka, siis hoopis netitarkurid. Tundus nagu õige teema oma küsimuse jaoks ning leidsin siin vastuolu.
Õigus küll sul- eks lähengi arki laamendana.
19:17 04.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
On siis tõesti nii raske on Teil mõista, et kui tahate saastavat autot siis ostke selline sest tehase poolt ilma katalüsaatori ja lambdata masinaid on turul veel saada. Kui Teie masin tuli tehasest lambda ja katalüsaatoriga siis ei tohi muuta seda masinat rohkem saastavamaks. Võttes mingi nn. karpamootori peab sellele kubatuurile vastava elektroonika lisama ja pole probleemi.
19:47 04.12.2018
MikkPaidest (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
No eks ole näha. Tahaks täitsa selliseid seaduseridu lugeda, kus on kirjas, et *ümberehituse* käigus paigaldatud mootor ei tohi olla senisest saastavam.
Järelikult peaks pädev ARKi tehnoosakond minu ümberehitus taotluse mootori vahetuseks üldsegi tagasi lükkama.
Kui ei lükka ning ülevaatusel probleeme tuleb, siis näitan näpuga ARKi poole taas.

Teie nn. karpa näite kohapealt sain teie jutust nii palju aru, et ma peaks hakkama seal juhtimist muutma.(omavoliline mootori toitesüsteemi ja heitgaasisüsteemi muutmine või ümberehitamine on keelatud!)

21:56 04.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Kasutatud mootorid mida müüakse garantiiga tulevad tihti ilma igasuguse pritse- või süütesüsteemita ja kedagi ei huvita mis toitesüsteem tollel mootoril oli kunagi külge kruvitud. Tuksis omamootor võetakse ära ja vahetusmootorile kruvitakse külge kokkujooksnud mootorilt võetud seadmed - nii lihtne see ongi.Mis puudutab seaduseridu siis seda ei ole vaja sest nn. ümberehituse loa annab Maanteeamet kelle kodulehelt https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-umberehitus leiate muuhulgas: "Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele, kuid nõudeid rakendatakse sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast lähtuvalt."
22:33 04.12.2018
passati omanik (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
DPF-i ja EGR-i eemaldamne tuleks ka päeva korda võtta. Millal hakatakse kontrollima ülevaatus punktides seda et kas autol on DPF all v mitte kui see on sinna tehase poolt pandud. Minu autol on see küljes ja täiesti toimiv ja ma ei näe mingit vajadust selle eemaldamiseks.
22:55 04.12.2018
MikkPaidest (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega

Vaatasin ka ise uuesti ümberehituse tingimusi ning jäin mõtisklema selle üle, millele Te viitasite:"Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõudeid rakendatakse lähtuvalt sõiduki esmaregistreerimise ajast."
Viimane lause jäi pähe kummitama. Minu sõiduki esmane reg oli eelmisel sajandil.
Millest sealt nüüd siis lähtutakse täpsemalt?
Vähemalt mina sain aru, et esmane reg on see, millal auto üldse kunagi sõitma hakkas(seda on näha ka sõiduki taustakontrollist).
23:02 04.12.2018
selgeltnägija valerka (незарегистрированный)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
MikkPaidest (registreerimata) - äkki pajatad meestel maalt lähemalt, mis autost räägid , mis mootoriga see konveierilt maha veeretati ja mis mootorit tahad talle nüüd külge pookida, oleks fakte millele tugineda, praegu tühi jutt ümber augu
23:29 04.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: katalüsaatori eemaldamine ümberehitusega
Täpsemalt lähtutakse sellest, et vastavalt täna kehtivale korrale kohaldatakse vanemale sõidukile normatiive mis kehtisid antud konkreetsele masinale sellel ajal kui ta tehasest väljus. Aja möödudes karmistuvad keskkonnanõuded milleks peab pidevalt täiustama tehnoloogiaid et mida aeg edasi seda vähem saastaks uus auto. Teie auto väljumise ajal võis kehtida EURO 3 ja natuke paremaks ülevaateks ehk kõlbab https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards. Ülevaatusel kehtivad natuke lihtsustatud normid mille leiab määrusest https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lis
a1.pdf#
kui leiate kood Kood 708.Tabel 16 ja seal on Teie auto kohta käiv rida 3 - Spetsiaalne heitgaaside
kontrollsüsteem =Bensiin-kat

Для работы форума Вы должны разрешить печенья (cookies).

ПРАВИЛА ФОРУМА

Обращаем внимание на то, что при использовании форума необходимо соблюдать ограничения на добавление Контента, приведенные в пункте 7 Условий использования. Для уточнения и дополнения таких ограничений Управляющий ввел следующие Дополнительные условия использования форума:

ОТВЕТЬТЕ НА СООБЩЕНИЕ

Имя
Тема 
Фото + добавить фото
Сообщение
Открой клавиатуру

Хочу получить ответы   на э-почту:
Контрольный код
Введите код с картинки. Зарегистрированные пользователи не должны это делать.